keskiviikko 9. tammikuuta 2019

Paniikkinappula!?

Eilen tehdyn ensimmäisen sijoituksen jälkeen jäin innolla odottamaan osakkeen syöksyä ylöspäin. Aamulla herättyäni pistin kahvit tulille ja avasin nordnetin tarkistaakseni pääsenkö jo autokaupoille.

Jouduin kuitenkin pettymään, osake oli pienoisessa laskussa. Otin pikaisen puhelun ennen töihin lähtöä edellisessä blogitekstissä mainitulle ystävälleni. (Kutsutaan häntä kerronnallisuuden vuoksi jatkossa nimellä Kyösti,koska hän tulee jatkossakin seikkailemaan kirjoituksissani)

Kysyin Kyöstiltä, että pitäisikö minun soittaa Sotkamo Silverin pääkonttorille ja laittaa toimitusjohtaja asian tiimoilta koville. Kyöstin mielestä olisi parempi vain rauhoittua ja odotella pari päivää, niin kyllä se osakekurssi sieltä vielä ylös tulee. Olimme asiasta lopulta yksimielisiä ja hylkäsin aikomukseni ottaa puhelua Sotkamo Silverin pääkallon paikalle ja lähdin työmaata kohden.

Töihin saapuessani mietin vielä omia tappioitani kunnes törmäsin työkaveriini, joka kertoi voittaneensa edellisenä iltana 10000€ Keno arvonnasta. Onnittelin ja olin oikeastikin vilpittömästi onnellinen hänen puolestaan, tottakai samalla myös hieman kateellinen. Kävi mielessäni ehdottaa hänelle, että laittaa koko rahan kiinni Sotkamo Silveriin, mutta jätin tämänkin asian vain ajatuksen tasolle.

Työpäivän aikana en enää miettinyt sijoituksiani vaan taistelin urheasti päivän loppuun asti. Kotiuduttani käperryin sohvalle lämpöpeiton alle ja tarkistin alkuillasta sijoitukseni tilanteen, Sotkamo Silver oli painunut 0,86% miinukselle, eli aamulla alkanut alamäki oli jatkunut. Olen nyt tappiolla sijoituksissani yhden euron, mutta paniikkinappulaa en ole painamassa. Huomenna on jälleen uusi päivä ja uudet kujeet. Kyösti lohdutteli minua sillä, ettei usko Sotkamo Silverin osakkeen missään vaiheessa painuvan alle 0.4000€ arvon.

Kyösti heitti minulle myös ehdotuksen, että hän voisi joku kerta vierailla blogissani "vieraskynänä". Totesin hänelle, että sopiihan se, mutta vieraskynä nimitys ainakin minulla tuo mieleen jonkinlaisen aisankannattajan, mutta mikä minä olen Kyöstiä neuvomaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti